fredag 6 februari 2009

Heja kärnkraft!

Hej! Mitt namn är Maud Olofsson. Jag tycker vi ska ha kärnkraft för jag tänker på våra barn och barnbarn. Och sen förstås generationerna som följer efter dem i sisådär hundratusen år. Nu beskyller gräsrötterna mig för att jag sviker centerns ideal. Men herregud! Vi kan väl inte riskera alliansens samarbete och mitt inflytande för några sketna kärnavfallstunnor! Nej, folk oroar sig så mycket. Det där med slutförvaringen löser säkert våra barn och barnbarn. Jag tänker på dem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

P.S. Jag har tre heltidsjobb och folk tycker att jag gör ett bra jobb och att jag är värd mina löner. Jag är ett föredöme för er som är arbetslösa.
Maud.

Mattias Linder sa...

Ja, och ju rikare såna som du blir desto fler pigor kan ni anställa och då blir det ju mindre arbetslösa. Och sen kan ju pigorna bli föredömen för alla latmaskar som inte vill jobba. Vad bra!

Anonym sa...

Nog håller man på sin åsikt som man gick till val på 1980. Den är ju inte ändrad trots tidens gång...Barnen och framtiden för vårt arma klot är inget man förhandlar om.

Gå och göm dig i en plutoniumtunna, Maud. Då kan ni ju ha intelligenta diskussioner för dej själv.
vännen Socrate