onsdag 20 augusti 2008

Vem vill läsa det här?

För trettio år sedan förändrade människor världen, trodde de, genom att bli proggare. Tiden gick och två bokstäver byttes ut. Idag förändrar människor världen, tror de, genom att bli bloggare. Då gick man samman i kollektiv och strävade mot ett gemensamt mål, trodde man.
Idag sitter var och en ensam på sin kammare och formulerar sina egna mål, tror man. Saker och ting förändras. Mitt i detta sammanhang finns jag, en 60-talist uppväxt under progg och punk-eran och etablerad småstads familjefar under blogg-eran. Var ska detta sluta?
Naturligtvis med en nyöppnad blogg!
Leif GW Persson pallade att blogga i en vecka. Jag tänkte jag skulle försöka slå honom.

Välkommen!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli intressant. Kanske kan jag lära känna dig bättre.

/Mattias

tvillingsjäl

Mattias Linder sa...

Trevligt att just du tittade in. Fortsätt gärna kommentera

Långa Skuggan sa...

Välkommen till bloggvärlden säger en annan nybörjare.

Mattias Linder sa...

Tack för det kära moster! Känns härligt att vi kan ha släktträffar i cyberspace.

Anonym sa...

Käre broder!

Det ska bli intressant att följa dina inlägg och kommentarerna på dessa.

Thomas i Nässja.

Sara sa...

Käre broder!

Va kul det här ska bli!
Jag länkar till dig hos mig då!

Kram från en numera erfaren bloggare.

Mattias Linder sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mattias Linder sa...

Tack käre kollega! Du och jag kanske kan lägga ut lite snaskiga sjukjournaler längre fram.

Lillasyster! Kan behöva stöd av din erfarenhet längre fram.