tisdag 11 januari 2011

Angående namnet...

...en revyförfattares dagbok. Jag är medveten om att det låter synnerligen pretentiöst. Ungefär som att likställa sig med Povel Ramel eller Tage Danielsson. Legender inom området vars texter har fått något större genomslagskraft än mina. Min ambition är och har dock alltid varit glasklar. Alla som skriver för en tänkbar mottagare vill nå en stor publik. Den som säger något annat ljuger. Så varför skulle min ambition vara sämre än Povels och Tages?
Nu är det ju förvisso så att ambition inte har nåt likhetstecken till kvalité och arbetsmoral. Vore det så hade man redan minglat runt i nöjesbranschens finrum. Faktorer som arbetsmoral och kvalité går ju dock att påverka till viss del. Namnet "en revyförfattares dagbok" anger min höga ambition inom detta område och det är nu upp till mig att ta tag i arbetsmoralen och förfina hantverket så det blir en hög kvalité i det jag skriver. I slutändan är det du som mottagare som bestämmer. Fungerar mutor månntro?

2 kommentarer:

Skogsviola sa...

Jag följer uppmaningen (som jag uppfattar det) att sprida din blogg, så jag delade med mina vänner på FB.

Mattias Linder sa...

Tack för det!