söndag 21 september 2008

Bara sport! Bara massor utav sport!

Som ambulanssjuksköterska förtjänar man ibland en långledig helg eftersom man jobbar så många av dem. Hur har då min långlediga helg sett ut?

Torsdag kl 16.
Lillgrabbens innebandyträning, därefter direkt ut till Hultsjö som tränare för deras F-12 lag där dottern spelar.

Fredag.
Träningsfri men hela dagen på jakt efter diverse hockeyutrustning inför grabbens hockeyskola som börjar på lördagmorgonen.

Lördag.
Hockeyskola som sagt.

Söndag fm.
Följa med grabben på fotbollsknattematch i Vetlanda.

Söndag em.
Smålands fotbollsförbunds temaläger för tolvåringar.

Fotboll, ishockey, innebandy, fotboll, ishockey, innebandy, fotboll, ishockey, innebandy. Snart kan jag inte hålla isär begreppen längre. Hade aldrig kunnat föreställa mig att mitt liv så intensivt skulle uppslukas av idrott. Men vad gör man inte för sina barn.

Blogga och skriva revyer? Nä, inte ikväll...

7 kommentarer:

Långa Skuggan sa...

Ja, det är verkligen hårt. Jag kan trösta dig med att det kommer nya tider. Så håll ut!

Mattias Linder sa...

Tack för din "pep-talk" kära moster. Jodå, jag ska nog hålla ut ett tag till. Det är ju roligt med sport också fast det kan bli lite mycket ibland. Men nu är ju fotbollssäsongen snart över och då tar handbollen vid. Och det är ju inte min "bag". Där har min sambo livstidskontrakt.

Anonym sa...

Ja du, sora tänkare. I vilken "ände" ska jag börja? Jag vill nog passa på att avslöja min tacksamhet att du tog dig ända ut till Komstad för att träffa låt mig säga en himla massa folk. Sällskapet i ära blev som ett litet socialt expriment i sig. Jag måste då medge att det blev en mycket lyckad tillställning och det inta bara på grund av platsen Komstad utan av de emenenta gästerna.
Som småbarns far med tron att allt blir lättare och smidigare när barnen bilr äldre så får jag ju sätta mig ned och ta en funderare. Visst kan livet vara hektiskt ibland men det är ju tur det för livet ska ju dock fyllas med liv. Jag ska nog inte ta att bli allt för långrandig då jag har en förmåga att ofta spåra ur, verbalt alltså. Det är ju bäst att spara på sina ord och välja dem väl. Jag menar... Man vill ju inte drabbas av Verbal soppatorsk!??! Jag tackar för mitt inlägg och lycka till med ditt forsatta bloggliv. Mycket trevlig blogg dessutom. Hej Svejs Lingon Fäjs!

Mattias Linder sa...

Tack själv för att vi fick komma ut till dig och förgylla din tillvaro. Trevligt käre vän att bloggen nu har vuxit sig ända ut till Komstad. Men inga avstånd är för långa i cyberspace och inga kommentarer är för långrandiga. Inte ens dina, store tänkare där. Stämmer det som alla säger att du är Komstads egen "Karl-Bertil Jonsson"?

lugnåfin sa...

Känner verkligen igen mig i din blogg kära kusin och ja det kanske blir annorlunda men jag undrar om jag kommer att tycka att det blir så mycket bättre.

Mattias Linder sa...

Den som lever får se. Hej förresten! Vad trevligt att du tittade in.

lugnåfin sa...

du kan titta in hos multimamman, där finns vi!