söndag 28 september 2008

Jakten på det perfekta inlägget


På min dator in jag loggat
för att få nånting bloggat
Jag vill skriva nåt viktigt
nåt klokt smart och riktigt
Men just nu ser jag blott besvären
med att va´ het i bloggosfären
Det är svårt att leva upp till en hög ambition
att producera inlägg med superprecision
Men med kraft och skruv är det nu levererat
nu väntar jag bara på att få serverat
Ett drömmål, ett sånt man bara en gång ser
Jag väntar med spänning, nu är bollen hos er...















4 kommentarer:

Långa Skuggan sa...

Av sån poesi blir man bara helt tagen
man tar sig för pannan, man tar sig för magen
Man bugar och bockar för sådan esprit
nåt bättre i bloggväg kan det nog ej bli

Mattias Linder sa...

Tack! Du förvaltar min passning så bra!
Snart sitter nog bollen precis där den ska
Om ej någon annan i sista stund
Får en fot på bollen som trots allt är rund...

Anonym sa...

Vakna upp ur bloggdvalan käre bror
du behöver inte vara så pricksäker och stringent som du tror.
Ge upp ambitionen att framstå som seriös
Vi som läser tycker inte att du behöver vara så pretantiös.
Skriv om vardagens socker och salt
lösa världens gåtor är inte allt.
Du har underfundighetens och ironins talang
Vi som läser vill se detta framför alla mediers tingeltang
Jag lovar dig att sluta nödrimma om du fortsätter att limma
dit en och annan träffsäker doja mot makthavare och politiker loja.
Uppfatta detta löfte mer som ett hot
Så att kan alla se ditt bloggande emot
Daniel"Horace" A-son

Anonym sa...

Fy fan!!!
Där satt den. Men det krävdes en god middag och några glas vitt plus en kaffe och konjak.
Broder Daniel